GÖRÖG CSIRKELEVES (KOTÓSZUPÁ)



Ezt a leves igaziból nem láttam tavernákban. Télen szokták fogyasztani, előnye hogy roppant egyszerű, hamar el lehet készíteni, és isteni íze van. Én egyszer megpróbáltam jó magyarosan teletömni zöldséggel de annak már más íze lett. Ezt így kell elkészíteni, bármilyen szokatlannak is tűnik, zöldségek nélkül. Még annyit jegyeznék meg, hogy ezt a levest azonmód forrón jó fogyasztani ugyanis a rizs tudvalevőleg azzal a tulajdonsággal rendelkezik, hogy megszívja magát és megduzzad. Én, ha nem rögtöni fogyasztásra készítem, akkor csak 1 csupor rizst főzők bele, ha pedig rögtön tálalom, akkor kettőt, hogy jó sűrű legyen. Kell egy kis gyakorlat, ahhoz hogy a rizs mennyiségét eltaláljuk. Állagra a leves hasonlít a halleveshez.
Hozzávalók: 1 egész konyhakész csirke, ízlés szerint só, bors, rizs (1-2 kávéscsésze), 2 tojás, 2 citrom;
Elkészítés: A csirkét egészben (jól megmosva, tisztítva) fazékba vagy kuktába teszem és felöntöm annyi vízzel, amennyi levest szeretnék, a legjobb, ha jól ellepi a csirkét. Sót, borsot teszek hozzá és készre főzőm. Ezután kiveszem a fazékból, esztétikus okokból kifolyólag lehetőleg egészben és beleteszem egy tűzálló edénybe, majd bedugom a sütőbe, és pirosra sütöm. Időközben a visszamaradt csirkelevet leszűröm, majd belefőzöm a rizst. Elkészítem a citromos-tojást. Két tojást felverek habosra, két citrom levét hozzáöntöm, miközben villával enyhén tovább habarom
Mikor kész a rizs, lehúzom a tűzről, várok pár percet, hogy ne főjön, majd a hőmérséklet-kiegyenlítés elvét alkalmazva (a tányérba lassacskán a citromos öntethez öntöm a forró levest), beleöntöm a levesbe a citromos öntetet. Ha mindent helyesen végeztem el egy jó habos sűrű leves az eredmény. Még egyet rottyintok rajta, majd tálalom.
Tálalás: A húst kivesszük a sütőből, és az asztalra helyezzük, még jobb, ha előtte ízlésesen darabjaira vágjuk, hogy ne a család többi tagja trancsírozza szét hozzá nem értően, a levest pedig, levesestányérokba mérjük, borsozzuk. Mivel sűrű, laktató, nem jár hozzá második, egytálételként fogyasztják.